Kako se piše imejl, oglas

Vodili smo polemiku kako se pravilno piše prva reč u rečenici, imejlu, oglasu, obrascu...

Jedni kažu zapetama treba izdvojiti vokativ, drugi se ne slažu.
Ako mi ne znamo, ima ko zna:

Pravopis Matice srpske iz 2010. 


  • Velikim slovom započinjemo tekst, kao i svaku novu rečenicu iza tačke ili nekog drugog interpunkcijskog znaka kojim se označava kraj rečenice.


U pismima iza reči obraćanja (oslovljavanja), koje se odvajaju zapetom, ređe uzvičnikom (što je manje prikladno), tekst u novom redu započinje velikim početnim slovom:

Dragi Milane,
Drago mi je što si mi se javio...,

U produžetku, u istom redu malim:

Milane, obradovao si me pismom...

REČI IZ POŠTOVANJA

U poslovnoj i službenoj prepisci uobičajeno je pisanje velikim slovom Vi, Vaš za jednu osobu, znatno ređe i Ti, Tvoj, kao znak naglašenog poštovanja i pored izvesne bliskosti:

Prihvatamo Vašu ponudu i predlažemo Vam... 
Svima nam je mnogo značilo Tvoje prisustvo...

Ako se obratimo većem broju lica, ustanovi i sl., vi i vaš se piše malim slovom:

Pisali smo vam, drage kolege, a vi nam niste odgovorili.


  • U umetničkim tekstovima kurtoazna upotreba velikog slova zavisi od stilske uloge koju joj sam pisac odredi. U privatnoj prepisci pak pisanje velikim slovom Vi, Vaš se podrazumeva, a često Ti, Tvoj kada se obraćamo osobi kojoj se zbog bliskosti (rodbinske, saradničke i sl.) ne obraćamo sa Vi.







    

Нема коментара:

Постави коментар

Истакнути пост

Kako se piše imejl, oglas

Vodili smo polemiku kako se pravilno piše prva reč u rečenici, imejlu, oglasu, obrascu... Jedni kažu zapetama treba izdvojiti vokativ, dr...